onsdag

Dagen idag




cirka 06.00-7.45 Morgonsysslor
Snoozar en halvtimme. Frukost till både mig och jyckarna efter att ha ropat på Kalle i en kvart som inte hade bråttom in efter morgontoan. Letar katten som inte ska vara inne. Alla hundar utom en till hundgården. Släpper ut hönsen på vägen till bilen och jobbet. Får vända tillbaka minst en gång för jag glömt nycklar, matlåda och breven som ska postas

cirka 8.00-17.00 Jobba

cirka 17.15 Hemma från jobbet
Släpper in hundarna en stund.En snabb middag bestående av pasta, vitlök, Ramselebacon och creme fraiche istället för äggula som Harry lagat. Hänger ur tvättmaskinen med vinterns stallvantar som jag inte lyckats tvätta upp förrens nu.  Släpper tillbaka hundarna i hundgården.

cirka 17.45 - 20.15 Ridning och gårdsysslor
Harry slår fast några stolpar som lagt sig i hagen uppe hos Nordströms. Jag plockar sten i det nyplöjda landet och slänger på stenmuren under tiden. Tittar på vallörten och hundkexen som är meterhöga och som faktiskt är jättfina tillsammans.
Vi sadlar Fia och Savanna och skrittar ner till skjutbanan fram och tillbaka. Medan Harry fixar hovarna vid hemkomsten slänger jag lite mera sten men bara ett par stycken. Det är ju roligare att se vad hönsen har för sig. Säljer några ägg till en granne och visar runt i stallet. Hinner jaga runt på Kalle en sväng som snott en jultomte bland loppisgrejerna i lillhuset. Han hade fasligt roligt med den så till slut fick han behålla den.

cirka 20.30 Bloggar och väntar in natten
Tittar på när Herkules och hans tjejer springer runt i hagen av okänd anledning.Plockar in tre klasar syrener bara för att de doftar så gott. Tänker kvällsfika, beställa en sadelpad och en gjord och läsa några kapitel i nya boken innan John Blund kommer sen är det nog torsdagmorgon och det börjar om.

1 kommentar:

elin sa...

Är det nån som fattar varför raderna blir vita ibland? Det är inte jag som gör det så utan det bara kommer ibland..