söndag

Första plasket

 Efter att ha ridit en besvärlig grusväg där våra oskodda kamrater fick ont hovarna av det hårda underlaget var det härligt att få plaska runt i Vatttudalen en stund. Jag tror att Maja var den som tyckte det var härligast. Hon slog med frambenen så vattnet yrde.

 Ella vågade sig ut en liten bit, om än försiktigt, medan Herkules som vanligt tycker att kallvatten är det värsta som finns. Han stod där han stod bredvid stenpiren med vatten som knappt täckte ena framhoven. Är man badkruka så är man.


För ett tag sen sa jag att det hade varit den första riktiga sommardagen, men jag tror den kom idag. Solen värmde så jag önskat att jag hade haft kortärmat, sjön låg stilla och blank och det doftade sommarblom överallt. Jämtland är fagert om sommaren, som bonaden säger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH, va de ser härligt ut! Sommar på riktigt när protterna vill blöta sig...

Anonym sa...

De är jag, Ma som är anonym.