fredag

Dagens innehåll

 Maja och Fia har äntligen fått komma på grönbete. Eller rättare sagt så går de i en mindre lerig hage där det finns några gröna strån att tugga på. Båda verkade nöjda över flytten om än att Fia har sprungit runt och gnäggat som en tok åt Vilja, hon står ju kvar med russgänget. I helgen räknar vi med att kunna släppa även dom på bättre mark bara det inte spöregnar.

 Första färgburken för i år är urmålad och jag räknar med ytterligare 10 liter grå färg innan det är klart, sen fattas det lite grönt och rött här och där innan det är klart. Vad tror ni, ska stolparna också vara grå eller ska jag måla dom gröna som det är runt fönstren?

Den braiga pallen byttan står på damp ner som en överraskning i brevlådan för nån vecka sedan. Mycket praktisk då den går att göra platt och hänga på väggen.
 Yra ser numera ut som en sportponny motför den torparponny hon är då hon fått ett nytt fint träns från Tradera. Ompysslad och barbackariden blev hon av två besökande jänter.

 Där jag är är katterna. Är så glad för att dom gillar mitt sällskap och håller sig hemma. Medan jag satt i hagen under sälgen och tittade på hästarna låg dom  en bit ifrån och brottade som vanligt.

2 kommentarer:

DeBeer sa...

Näää..... skall de inte vara den roströda färgen på dem som är så snyggt mot grått!!!

Bra att pallen kom till användning :-)

Camilla sa...

Grönt eller engelskrött!