lördag



En regnig dag som denna får hästarna drömma sig bort till lata soldagar. Tidigt imorse, eller snarare inatt, klockan 03.00 var jag ut och la täcken på storhästarna. Jag kunde inte somna om när jag vaknade av regnet och tänkte på stackarna som har så dåligt med skydd. Dom var lite brydd när jag kom med pannlampa i mörkret och inte så kalla och blöta som jag trodde.

Lina och Herkules har fått sig en liten motionsrunda. Herkules är nog i växartagen igen för han kan inte hålla reda på benen. På släta landsvägen snubblade han och knäade. Det blev mest skritt efter det.

I russhagen råder lite förvirring ännu. Demilia är verkligen jättesöt, Yra är inte helt övertygad däremot och delar nog inte min uppfattning. Mylta har lite svårt att bestämma sig för vem hon ska vara med, Knubben och Yra eller med Demilia. Det ger sig nog inom ett par dagar.

Inga kommentarer: