måndag

Ridlektion

 Äntligen kom vi iväg på ridning. Maja var pigg och stark som bara den. Inte så konstigt när hon vilat rätt länge. Jag valde westernsadeln för jag var inte tänkt att ramla av om hon skulle få några hyss för sig som hon lätt kan få om hon är för på alerten.
 Dressyr var det som stod på tapeten. Skänkelvikningar korsan och tvärsan och galopp på volten samt hålla en lugn och fin formen i traven övade vi på. Lugnt och fint på Maja är ju inte alltid det enklaste. Det kom iallafall inte en massa bakutsparkar som det ju brukar kunna göra.
 Maja låg på som bara den och jag var slut när timmen var över. Stundvis gick hon fint och stundvis gick hon som på bilden nedan. Harry filmade lite och jag kan bara konstatera att det är nyttigt att se sig själv rida. Det såg rent förskräckligt ut emellanåt. Jag är mycket ostabil i min sits och har alldeles för långa tyglar. Men det är bra att se för då kanske jag kan rätta lite själv.
En del av skänkelvikningarna såg ut så här och det är ju inte så bra förstås, andra var bättre.

Inga kommentarer: