söndag

De blivande skogshästarna

Yra har dragit smala pinnar för första gången. Mycket avancerat tyckte hon och la tungan över bettet. Knubben har dragit större skogspinnar med för honom ny kusk. Det gick hur bra som helst. Nu måste jag skaffa minst en ponnysele till så att det går att köra mer än en i taget.
Mylta har ridits av två flickor som var på besök. Både skritt och trav blev det minsann.


Tack vare en snäll kamrat har vi äntligen en sele som passar Herkules! Harry tömkörde honom kors och krok runt går'n. Draglinorna var för korta så vi kunde inte haka ihop dem med svängeln annars hade han också fått dragit pinnar.

Vi konstaterade att från att ha haft 1 användbar häst har vi nu 4 körbara, visserligen på lite olika nivåer men ändå. Dessutom funkar 4 av 6 som ridhästar. Det känns fint.

3 kommentarer:

elin sa...

Fel av mig, vi har fem körbara

Anonym sa...

Å vad ni verkar bo mysigt. Tror banne mig att jag ska ta med mig Suss och komma förbi! Ja om du vill det vill säga =) Lycka till med inkörningen av alla hästar. Måste ta mig i kragen och göra något med mina också....

elin sa...

Det skulle ju vara jätteroligt. Ni är hjärtligt välkomna!