onsdag

Fina fina ponny

Duktiga fina Mylta (och Harry)! När jag kom hem från skrivarcirkeln så ser jag en brun tjock liten ponny som knatar runt gårdsplanen med sin husse bak i vagnen. Trots att hon står i sitt "häkte" många timmar om dagen och trots becksvarta mörkret och en lite trång vagn så går hon som en klocka. Inget bus, inget tjafs utan hon gör bara sitt jobb. Inom de närmaste dagarna ska lunningssaxen invigas, jag tror att hon kommer att gilla den, vår finfina arbetsponny. Jag önskar att vi hade lite fler arbetsredskap i ponnymodell. En snöplog skulle inte vara så dumt faktiskt.

Maja har jag tömkört idag och det gick bra. Hon gick sakta som en lus och ville inte riktigt komma fram till bettet. Bestämde mig för att köra bettlöst imorgon, jag tror det passar henne bättre. Moa styrde också runt henne en sväng utan problem.

2 kommentarer:

karin sa...

Åh, vad roligt med en sån russtjej !

elin sa...

:)