lördag

Busridning i solen

Jag har ingen kamera som funkar så det får bli bild från tidigare helg.
Herkules har inte körts idag utan jag har ridit på honom medan en kamrat red Maja. Vi hade en härlig tur i solskenet. Ömsom trav och ömsom skritt med ställ- och böjträning. Sen blev det galoppintervaller i långbacken. Herkules är stark som två oxar så till nästa gång ska jag ha en nosgrimma på. I skritten går han så mjukt och fint med eftergift men sen händer det nåt och han blir stor och stark. Maja gick som en klocka men bjöd sin ryttare på lite bus i första galoppen. Jag är jätteglad för den hästen och blir ju såklart sugen på att betäcka i vår....

När vi kom hem från vår tur stod resten av gänget samlad runt rundbalen och försåg sig med tidig lunch. Efter att hagen var lagad och alla instängda med mer mat blev det även lunch för mig. Under eftermiddagen har det pysslats och grejats med sånt som kan vara roligt när solen skiner.

Inga kommentarer: