söndag

Det roligaste jag vet!

Hästarna med allt vad det innebär är det absolut roligaste jag vet. Jag har en himla tur som har flera egna och dessutom så gott som på hemmaplan.

Jag på Fia och Harry på Herken skrittade ut i snön idag igen. Fia var lugnare än igår och taktade mycket mindre. Hon visade idag att hon förstått lite av tygelns betydelse. Hon gav efter mjukt och fint åt vänster. Jag tror att högersidan kan bli lite klurigare för henne.

Herkules knatade också på fint. Harry gör ett bra ryttarjobb. Han har blivit så stor och vuxen i kroppen nu. Fast det är väl som det ska när han snart går in på sitt fjärde år.

En pigg och glad Knubben longerades en kort stund. Han har en fin trav nu och är så känslig och lyhörd fastän han är pigg. Tjock som bara den är han däremot. Det är inte helt lätt att hålla vikten på russen. Dom lägger på sig av lite och ingenting.

Mylta longerades också en kort stund och sen gick vi på promenad. Hon är störtskön den hästen. Ska se om vi inte kan spänna för henne nån dag under julledigheten.

Inga kommentarer: