lördag

Hästarna lever, allihopa

Man kan ju nästan tro att jag har försummat och glömt bort alla hästar i allt husstök. Men så är inte fallet. De lever livets goda dagar med mycket mat och mindre motion, tyvärr.

Harry har byggt "foderautomater" som fungerar utmärkt hos russen och lite sämre hos Lina och Herkules, eller med Herkules kanske jag ska säga.

Herkules har inte en ängels tålamod och förstånd, eller han fattar ju var maten kommer ifrån. Problemet är att när det är slut så sparkar han antingen sönder automaten eller skuvar runt på den så att den går sönder. I och för sig gör han lika med badkaret vare sig det är vatten i eller inte....Jag tror han gillar när det skramlar.

Nu fattas bara en termobar av något slag så vi slipper bära så mycket vatten. Men det får bli nästa år.

1 kommentar:

Monica sa...

En termobar skulle ju underlätta betydligt när man har hästar ute på vintern men de är ju så förbaskat dyra. Upptäckte att jag inte alls kan köpa den jag skulle vilja för vi som bor så här kallt måste ha en dyrare modell =(. Om ni köper en sådan till Herkules så bygg in den ordentligt så han inte pajjar den också ;)