söndag

Hästsöndag som vanligt


 En något motsträvig Yra fick sig ett longeringspass idag. Efter lite trilskandes gick hon riktigt fint och både hon och Elin såg ut att få upp värmen.


Mylta blev riden av Elin på uteritt med Moa och Herkules som sällskap. Jag tror att det hade gått rätt bra förutom en superpigg nordis som inte alls var den trygga gentleman han skulle vara.  Det är första gången jag släppt iväg några  på ensamma på våra hästar, utan att jag är med alltså. Dom kom iallafall hem helskinnade och leendes och det är ju ett gott betyg ändå antar jag.

Fia fick en liten ryttare på sin rygg i form av Emma och så tog vi Vilja i snöre och gick på promenad. Det märks att både Vilja och Fia tycker att det är ganska skönt att komma ut en sväng nu. Vilja blev lite rädd för en moppe utan avgasrör och gjorde ett jätteskutt men det var det enda. Fia hon knatar på som vanligt.

Tidigt i morse medan det ännu var kyligt gjorde vi , jag och Maja, en timmas skrittrunda med Ella och Moa i sällskap. Det går inte göra så mycket annat med Maja eftersom det inte är broddat för vinterföre ännu.

Och det lyxigaste av allt är att vi nu faktiskt kan stå inomhus på den blivande stallgången och göra iordning hästarna. Både folk och fä tycker att det är toppen.

Fotograf för dagen var Emma. Tack för att du mejlade bilderna till mig!

2 kommentarer:

DeBeer sa...

Vad har ni för planer för nyår, har ni något bokat?

elin sa...

Vila är nog den största planen. Vi är rätt trötta efter denna arbetshöst.