söndag

Till fjälls

Ibland får hästägare ledigt en dag och då kan man åka till fjälls och rida. Så gjorde jag iallafall. Glöd blev min kompis för dagen. Hon tog mig över myrar och genom bäckar, uppför branta fjällväggar och nerför kantarellfyllda sluttningar på säker fot.
Det blev en dag som tillbringades i rätt mycket tystnad där var och en filliderade på den hästrygg man satt. Kanske berodde det på den låga himmelen som inte släppte mer än några droppar regn ifrån sig på hela dagen.

En bensträckare för ryttaren och vilopause för islänningen med utsikt över Rö'fjället och Tangen.
Jag och Glöd fick det ärofyllda uppdraget att bära på dagens lunch som tillagades över öppen eld brevid en fjällbäck medan hästarna lungt stod och vilade.

Hjälmar duger bra till svampkorg i brist på sådana. Flera sadelväskor fylldes med gula kantareller innan vi var hemma igen.

3 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

Vilken härlig dag!!! Blev riktigt avis på den upplevelsen :-)

Camilla sa...

Åh, vad härligt! Ni var hos Ola, förstår jag?

elin sa...

camilla- visst var det i jorm.