torsdag

Ridtur

Klicka på bilden så ser ni var jag snott den.

En långtur i regnet är ett bra sätt att spendera en torsdagförmiddag tyckte jag och Moa hängde på. Herkules gick så bra i fina öppnor till och med i trav klarade vi av dom. Slutan är svårare om än att vi fick till några sådana steg också. Galoppen är fortfarande lite tung och han orkar inte riktigt hela vägen men han bjuder bra i korta stunder. Det var riktigt roligt att rida honom idag.

Maja och Moa såg också ut att ha det bra bakom oss. Det är roligt att se någon annan rida henne. Jag tycker att hon ser starkare och gladare ut för var dag som går. Hon har fortfarande en del träning kvar innan hon tar sig fram i skogen på ett bra sätt. Hon har inte mycket självbevarelsedrift utan sätter hovarna där dom hamnar om det så är i ett bottenlöst hål. Det gäller att hänga med som Majaryttare. Dessutom har hon fått en egen sadel eftersom vi ju verkar ska behålla henne ett tag till. Vi har köpt en bättre begagnad westernsadel till henne som hon verkar trivas bra i. Jag måste dock vänja mej.

Idag kommer äntligen våra takstolar till bygget!! Det blir nog klart innan snön kommer precis som uträknat. Jag längtar som en tok till att få flytta in.

Yra och Mylta kommer också hem i helgen. Det ska också blir roligt. Klurar på om jag ska sälja en av dem eller om jag ska starta ponnykörskola. Vad tror ni?

Inga kommentarer: