onsdag

Hon har ett namn

Efter mycket funderande har hon nu ett namn. Vilja blev det tillslut. Ett i vårt tycke passande namn för denna häst utifrån att ha känt henne i 8 dagar. Medan Fia äter sitt kraftfoder har vi några "träningsminuter". Jag tar med lite av varje till hagen var gång jag går dit för henne att undersöka. Att bli kliad och borstad liksom att bli myggmedelssprayad är nog den bästa träningen i hennes tycke. Hon har också lärt sig att stoppa huvudet i grimman själv.
Hon står stilla medan jag knäpper den. Hon går sedan ett varv och kommer tillbaka för att ta av den. Det är olika var vi avslutar leken, ibland efter att hon luktat på grimman och ibland går vi hela vägen. För mig är det viktigt är att hon inte blir rädd för varken mig eller grimman.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Så det blev Vilja! Fint! :)

karin sa...

Positivt och fint namn till en finfin fölunge. Bra!
Duktig ni är....

Karolina Sundqvist sa...

Jättefint namn på en sådan söt en prottahäst! Vad duktig både hon är som kan stoppa ner huvudet och du som har tålamod :)